לחיות יחד בקהילה

לחיות יחד בקהילה

    תכנית לחיות ביחד בקהילה, הינה תכנית משותפת לחברה למתנ"סים, מרכז "לחיות יחד" ולמשרד לשוויון חברתי. לתכנית נבחרו 7 מרכזים קהילתיים בארץ, ומרכז קהילתי מטה אשר זכה להיות אחד מהם.

    מטרת התכנית היא עיצוב סדר יום מקומי המכיל את כלל הקהילות ביישוב בדרך של יצירת שותפויות, מציאת פתרונות מוסכמים לסוגיות במרחב המשותף ועשייה משותפת בין הקהילות השונות החיות יחד. ובמילים פשוטות: מטרת התכנית היא למצוא את הדרכים ליצירת טוב משותף לכל תושבי מטה אשר. לבחון כיצד ניתן לחיות בהנאה ביחד על אף השונויות הקיימות ועל אף חוסר ההסכמות, שקיימות לעיתים.

    התפיסה העומדת מאחורי המטרה הזו בוחנת את המציאות דרך מגוון שאלות, שהן, למעשה, סימני דרך בתהליך. למשל, עד כמה יש אצלנו מקום לכולם? עד כמה ריבוי הזהויות והתרבויות הוא נכס שכדאי למנף ולא בעיה שצריך לפתור? עד כמה אנחנו תופסים את הזהות או התרבות כידע? האם תמיד צריך לעשות הכל ביחד או דווקא לבד? האם אפשר לעיתים ביחד ולעיתים לבד? ומה הקו המנחה לכך? האם אנו מעזים לדבר על "הקונפליקט שבחדר"? מי קובע מהי קהילה? את מי אנחנו "סופרים" ואת מי לא? האם אנחנו מאמינים שיש טוב משותף צריך למצוא את הדרך אליו או שהחוויה היא של משחק סכום 0? האם יש לנו מחויבות לעתיד משותף? איזה מנגנונים יש לנו להתמודד עם סוגיות וקונליקטים בין תרבותיים? עם שאלות אלו ואחרות יתמודד כוח משימה המקומי שקם בימים אלו.

    כמועצה המורכבת מפסיפס מאוד מגוון של זהויות וקהילות, הרי שהאתגר שלנו הוא להקים כוח משימה מקומי, שיכלול 20 תושבים ותושבות, המייצגים את מגוון הזהויות והקהילות שחיות במרחב המשותף של מטה אשר! תושבים ותושבות אלו הם "האנשים האמיתיים", אלו שחיים את המורכבות היומיומית ולכן אלו שיכולים לחשוב על רעיונות מותאמים ומעשיים. אנשי ונשות עשייה, עם יכולת השפעה בקהילה, עם ניסיון ביזמות ו/או בהובלת מהלכים, כאלו הרוחשים/ות כבוד לקהילות אחרות ומאמינים/ות בטוב משותף, כאלו שיודעים/ות שהם/ן עדיין לא יודעים/ות הכל, אבל עם מוכנות ופתיחות להכיר דברים חדשים, מוכנים/ות להקשיב לכולם ולדבר על האתגרים, כאלו שחשוב להם/ן להשפיע על המקום בו חיים/ות, המעוניינים/ות לקיים שיח עם שכנים מקהילות אחרות כדי לקדם נושאים שחשובים להם/ן, אלו המוכנים/ות להתחייב להתהליך וכאלו הרואים/ות בעשייה מקומית אתגר ושליחות. אם כל אלו מאפיינים אותך, נשמח שתגיש/י מועמדות לתכנית (באתר המרכז הקהילתי עד ל-2.4.19).

    המועמדים/ות שייבחרו לתכנית יעברו תהליך מרתק של הכשרה בת 8 מפגשים כולל האקתון תושבים לילי וסמינר (חמישי-שישי). בהכשרה יכירו את מפת הזהויות של מטה אשר וינהלו שיח אותנטי, ילמדו את סימני הדרך ויתמודדו עם השאלות שהם מציפים, יחוו את התרבות כנכס, יחלמו ויבחנו מה מעניין ואפשרי לעשות יחד, יתכננו מיזמים ויבנו תכנית עבודה אותה יממשו לצורך הגשמת החלומות המשותפים לטוב משותף. לציין, כי התכנית מעמידה לרשות כוח המשימה תקציב משמעותי להגשמת המיזמים.

    המרכז הקהילתי רואה חשיבות רבה בתכנית זו ובתפיסה העומדת מאחוריה, ולפיכך גולן רוזנברג, מנהל המרכז הקהילתי, הוא מוביל התכנית במטה אשר, שכן טוב משותף הוא העתיד הרצוי לכולנו.

    להרחבה על התפיסה והעקרונות של לחיות יחד: http://livingtogether.org.il

    לפרטים נוספים : ניתן ליצור קשר במייל עם מיי-טל רכזת התכנית meytaldrori39@gmail.com